Blogger Templates
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




~~~~ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT DATANG~~~~SILA TINGGALKAN JEJAK UNTUK MEMUDAHKAN KAMI MELAWAT ANDA NANTI~~~~~~~TERIMA KASIH~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saturday, March 31, 2012

Baju Biasa Kalis Hujan


Sejuk tahap gaban dah hari ni. Sejak pukul 4 pagi lagi hujan turun sampai sekarang. Sebenarnya ada kisah yang berlaku pagi tadi. 

Aku naik moto nak pergi kerja. Dahla baju hujan aku takde, payung jangan harapla memang langsung takde. Pikir punya pikir " Ermm takpela aku pakai camni jela, biarla orang nak kata apa pun janji aku tak basah masa sampai kat tempat kerja" Dengan konfidennya aku pakaila. 

Tengah dalam perjalanan tu banyak mulut-mulut orang dok senyum kat aku. Yang gelak pun ada termasuklah masa aku sampai kat tempat aku kerja.
Simple aku jawab bila diorang tanya kenapa aku pakai macam tu. "Tak basahkan saya?"
Pakaian masa aku pergi kerja ialah sepasang plastik sampah yang aku potong bagi nampak kepala je. Janji tak basah. Pedulikan apa kata orang.

Moral of story: Belilah baju hujan dan payung.

"Tepuk Dada Tanya Minda"




~Terima Kasih Sebab Sudi Baca Coretan Kami~

1 comment:

MeiNa said...

wah kreatif :) btw , suke gmbr tuan rumah tu