Blogger Templates
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




~~~~ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT DATANG~~~~SILA TINGGALKAN JEJAK UNTUK MEMUDAHKAN KAMI MELAWAT ANDA NANTI~~~~~~~TERIMA KASIH~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wednesday, February 15, 2012

Ulrasonic Cleaning For Main Engine Air Cooler

Selamat pagi semua..
Hari ni Mrs Kepoh pegi checkup kat hospital dan aku pulak sekali lagi tidak dapat menemani Mrs Kepoh..
Sorry syg.. Aku sejak kebelakangan ni semakin sibuk dengan kerja maklumla awal tahun ni banyak sangat kapal masuk dok.. huhu moga-moga naik la gaji lepas ni hehee.. Sebenarnya aku nak kongsi dengan koranmg semua tentang apa yang aku buat semalam. Ok, semalam aku telah handle satu job iaitu overhaul dan ultrasonic cleaning Main Engine Air Cooler kapal Nissho Maru sebanyak 2 unit. 
Kalo nak tengok kapal tu besar mana korang try search kat google

Kapal ni adalah di bawah bendera Jepun. Job ni kira dah macam jadi tredemark aku jer, bukan ape aku selalu je handle job macam ni hehe.. Bagi aku senang dan best itupun kalo owner kapal tak cerewet. Hari ni pukul 10 pg owner akan check Main Engine Air Cooler tu selepas kitorang cleaning. Harap semuanya akan berjalan dengan lancar. Air Cooler ni selalunya kitorang akan cleaning dengan chemical serta ultrasonic.. Susah nak terangkan kat sini jadi apa kata korang layan je la gambar kat bawah tu hehehe..
Kita selalu tengok air cooler kereta saiz macam ni
;
;
;



sekarang tenok pulak cooling sistem untuk kapal.
;
;
;

 Kecik je kan huhuhu

;
;
;




"Tepuk Dada Tanya Minda"


~Terima Kasih Sebab Sudi Baca Coretan Kami~

No comments: