Blogger Templates
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




~~~~ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT DATANG~~~~SILA TINGGALKAN JEJAK UNTUK MEMUDAHKAN KAMI MELAWAT ANDA NANTI~~~~~~~TERIMA KASIH~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wednesday, February 22, 2012

ERTI SEBUAH KEHIDUPAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Erti sebuah kehidupan. Mungkin pengertian tentang kehidupan berbeza bagi setiap insan di atas bumi pinjaman Allah s.w.t ini. Ada tawa riang,duka sedih,berjaya,gagal dan sebagainya. Tetapi kita semua kena juga mengharunginya jua untuk meneruskan kehidupan. Seorang ayah sanggup berusaha sedaya upaya untuk mencari rezeki agar dapat memberikan sesuap nasi kepada anak-anaknya serta menberi nafkah kepada keluarganya. 

Seorang ibu bertarung nyawa disaat melahirkan anaknya dan pabila anaknya selamat dilahirkan perasaan syukur,gembira bercampur baur seiring dengan tangisan si anak kecil yang baru hendak mengenali dunia. Seorang anak dijaga dengan sesempurna mungkin oleh ibu dan ayahnya semenjak dari dilahirkan sehingga dewasa. Dan setelah dewasa anak belajar dengan besungguh-sungguh untuk mencapai cita-citanya.

Bila anak dah berjaya tiba masanya anak membalas jasa ibu dan ayahnya yang telah menjaganya sebaik mungkin.Adakah aku si anak itu yang telah menjalankan kewajipan ku sebaik mungkin kepada kedua ibu bapa ku? Membalas jasa mereka,menjaga mereka dengan penuh kasih sayang seperti mereka menjaga aku semasa kecil. Ya Allah,Kau berikanlan kesempatan kepadaku Ya Allah agar dapat aku membalas jasa kedua ibu bapa ku. Hanya pada-Mu ku memohon Ya Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.



~Terima Kasih Sebab Sudi Baca Coretan Kami~

No comments: