Blogger Templates
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




~~~~ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT DATANG~~~~SILA TINGGALKAN JEJAK UNTUK MEMUDAHKAN KAMI MELAWAT ANDA NANTI~~~~~~~TERIMA KASIH~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Monday, February 20, 2012

Melancong Dengan Keretapi Tanah Melayu


Salam.. Alhamdulillah aku sempat update blog ni hehe bukan ape cme sibuk sikit hehe. Semalam aku balik Kelantan dengan my wife and BFF kitorang dengan keretapi. Kitorang naik train dari JB Sentral pkul 719 mlm dan yang tak tahan tu my wife siap muncung je mulut dia sebab takut tak sempat naik train mklumla ondway pergi sana jalan banyak kereta. Apalagi my wife terus macam biasala dengan selambanya dia mengeluarkan muncung dia sebagai tanda protes hehe. Aku rilex je sebab aku tahu train tak pernah gerak awal. lewat adala hehe.

Tapi Alhamdulillah aku sempat sampai on the time terus naik train untuk ke tumpat tapi aku turun kat kuala krai bukan tumpat hehe.. Kesian aku tengok diorang berdua maklumla first time naik train dalam hidup diorang .Terkial-kial nak panjat naik atas katil sebelah atas. Time tu ada seorang pakcik dengan anak gadisnya naik train kat sana gak tapi silap tarikh tiket diorang. Sepatutnya diorang naik train malam tu tapi kat tiket tu tulis esoknya. Kesian diorang sebab kena turun kat Kempas Baru. Sepatutnya diorang kena check tiket selepas beli kat kaunter untuk mengelakkan dari keadaan seperti ini berlaku.

Alhamdulillah kitorang selamat sampai kat Krai pada pukul 745 pg keesokkannya hari huhu. Badan tak yah cakapla memang penat ghile huhu.. Apapun aku bersyukur sebab semua selamat sampai kat tempat yang hendak di tuju.

~meh naik sesame~

Pada korang yang tak pernah mengalami pengalaman naik train bolehla naik train dan melancong macam biasa kat Malaysia ni hehe.. Yang penting sekali budget memang murah sangat jika di bandingkan dengan lain-lain pengangkutan awam kat Malaysia. Tempahlah tiket kat sini 

Tepuk Dada Tanya Minda



~Terima Kasih Sebab Sudi Baca Coretan Kami~

2 comments:

Lily RIna said...

Nampak mcm best je, teringin nk try naik

~Mr. Cool & Cik Kepoh~ said...

hehe naik je la lgipn murah je tnbag dia.. tempat tdo dr jb sentral ke kuala krai , kelanan just rm46 berbanding dengan bas dekat seratus kalo tak silap la