Blogger Templates
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




~~~~ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT DATANG~~~~SILA TINGGALKAN JEJAK UNTUK MEMUDAHKAN KAMI MELAWAT ANDA NANTI~~~~~~~TERIMA KASIH~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sunday, April 8, 2012

Dosa Di Hari Minggu

Dosa dihari minggu?? mesti korang semua tertanya-tanya apa dosa di hari minggu. meh kita singkap sesama.
Hari minggu adalah hari yang selalu ditunggu..arghh dapat tido sampai pukul 9 pagi.. bangun terus siap-siap nak keluar dengan member nak tengok wayang .. Subuh entah kemana, zohor  ngan asar pulak belum pasti lagi, maghrib baru je sampai rumah..badan penat lepas mandi terus tido.Isyak pun berlalu tanpa kata-kata.. Inilah yang sering berlaku pada kita.. 

Aku bukan nak cakap semua dari kita macam ni tapi ada segelintir je. Aku pun kadang-kadang macam tu gak. Pelik...perkara yang tak sampai 10 minit pun kita susah nak buat tapi boleh je dok tercongok tengok movie sampai 1 jam lebih. Kalo filem hindustan plak ermm 3 jam la jawabnya. Tapi selamba je kita tengok. Sedikit pun takde perasaan bersalah bila tak sembahyang..Kita akan rasa bersalah jika tidak dapat menemani awek atau pakwe tengok wayang, siap minta maaf lagi TAPI adakah kita minta maaf dengan Maha Pencipta jika kita lewat atau tidak mengerjakan solat?? Aku rasa takde kot.. Inilah realiti yang berlaku zaman sekarang.

Kita takut dengan awek dan pakwe berbanding Allah.
Bila kita sakit ayat yang keluar dari mulut kita ..."Allah.. Allah.. Allah sakitnya, Ya Allah Sembuhkanlah aku"
Tapi tak pulak sebut nama awek bila sakit.. Weiiii pegila minta dengan awek atau pakwe suruh sembuhkan sakit tu.. 

Masa Senang Lupa Allah Ingat Awek/Pakwe, Masa susah ingat Allah lupa awek/pakwe. Aku bukan nak cakap aku ni baik sangat tapi sekadar peringatan kepada diri aku juga. Kita ni manusia kadang-kadang lalai dalam melakukan perkara.


"Tepuk Dada Tanya Minda,  Jom UNDI KAK MIA"


Vote Me Everyday
23 April - 13 May 2012






~Terima Kasih Sebab Sudi Baca Coretan Kami~

No comments: