Blogger Templates
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




~~~~ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT DATANG~~~~SILA TINGGALKAN JEJAK UNTUK MEMUDAHKAN KAMI MELAWAT ANDA NANTI~~~~~~~TERIMA KASIH~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tuesday, January 27, 2009


Salam n Happy Chinese New Year too all kaum cina kat Malaysia dan semoga kita semua hidup serumpun dengan penuh rasa tanggungjawab.. Petang tadi telah berlaku gerhana di Malaysia yang berterusan selama hampir 2 jam. Disini aku telah sempat rakam beberapa gambar gerhana tersebut. ( tapi tak nampak pun gerhana) maklumla aku guna hp aku yang tak seberapa walaupun 5 megapixel. Ini menunjukkan bahawa sebaik mana ciptaan manusia tidak dapat mengatasi kejadian dan ciptaan yang Allah s.w.t telah kurniakan kepada kita sebagai seorang insan yang berada di muka bumi ini. "Seterer" manusia tapi tidak dapat mencipta apa yang telah Allah s.w.t ciptakan untuk kita semua. Jadi apa salahnya kalau kita rehat sejenak dan bersyukur kepada-Nya. Ok berbali kepada gerhana tadi, gambar-gambar ini aku rakamkan di kemaman iaitu berdekatan dengan Pantai Monica Bay, semua gambar ni aku rakamkan dengan hp aku K850i Sonny Ericsson (hmmm promote hp nampak) hehe..Last-last bulan n matahari tak nampak tapi yang nampak adalah pemandangan yang menarik berlatar belakang awan dan cahaya yang timbul ketika gerhana tersebut. Memang cantik gile tadi ada gak rasa ke"romantik"annya, hehe kan best kalo ada orang yang tersayang bersama dengan aku tadi hehe dan yang penting sekali tadi memang cantik gile. Rasa sedih pulak bila gerhana tersebut hilang... uwaaaaaa.. sebab nak jumpa xtau bila lagi tapi yang syoknya tadi tika ( chewaaah ayatjiwang tu,maklumla budak sastera dulu) aku tgok Buletin Utama ada orang heheh (aku tak ingat jawatan dia apa) yang g tau bahawa tahun ni akan berlaku 2 gerhana tersebut n aku tak ingat bulan berapa maklumla orang tua ni selalu nyanyuk hehe letak barang pun kadang-kadang aku lupe hehe. Jangan marah haaa... tak sabarnya aku nak tunggu saat ni kembali lagi.. Hmmm pe lagi eh aku nak gtau hehe.. soryla aku takleh gtau secara mendalam tentang gerhana ni maklumla aku ni dulu benci dengan matapelajaran geografi tapi aku dapat A dalam PMR subject ni hehe( puji diri nampak).. Sebut pasal gerhana ni aku rasa takutla pulak tak tahu nape tapi dulu time sem 1 kat Ranaco aku ada wat presentation tentang hari kiamat yang ada mengatakan tentang gerhana... iaitu:
-Gerhana di timur
Al – quran sudah menyebut akan tentang kejadian gerhana di bahagian timur bumi seperti di jepun , korea , china dan di kawasan sekitarnya -Gerhana di barat
Di dalam al – quran juga disebut akan kejadian gerhan di bahagian barat planet istimewa ini seperti di negara – negara yang menggelar islam sebagai pengganas iaitu Britain , amerika syarikat , mexico dan negara – negara di sekitarnya .
-Gerhana di jazirah Arab
Diakhir zaman nanti antara tanda berlakunya kiamat besar adalah akan berlakunya gerhana di seluruh negara arab. Diharap ini semua serba sedikit akan menginsafkan diri kita untuk terus bertawakkal dan beriman kepada YANG SATU.. Wallahuallam
~Terima Kasih Sebab Sudi Baca Coretan Kami~

No comments: